TONEELVOORSTELLINGEN ‘SUNJATA’
ALGEMEEN
Duur voorstelling: 1 uur voor de pauze – een pauze van een half uur – 40 minuten na de pauze
Waar: parochiezaal Sint-Albertus – Sint-Albertusstraat – Muizen
Wanneer: zaterdag 17 oktober 2020 om 20 uur
vrijdag 23 oktober 2020 om 20 uur
zaterdag 24 oktober om 20 uur
vrijdag 30 oktober om 20 uur
zaterdag 31 oktober om 14 uur
zaterdag 31 oktober om 20 uur
CONTACT
Coördinator : Annemie Du Bin – annemiedubin@live.be – 0494/199.216
LOCATIE & INFRASTRUCTUUR
De voorstellingen gaan door in de parochiezaal Sint-Albertus. De inkom is langs de straatkant langs het café van de zaal. De keuken is de kleedruimte voor de 6 acteurs. De ruimte in de coulissen kunnen de acteurs ook gebruiken om zich om te kleden . De acteurs houden minstens 1,5 meter afstand van elkaar in de keuken. Deze ruimte wordt ook heel regelmatig verlucht.
Verluchting
Alle buitendeuren worden zoveel mogelijk opengezet, zeker voor en na het stuk en tijdens de pauze. Dit hangt ook af van de weersomstandigheden.
Circulatieplan
Aankomst:
De toeschouwers mogen een uur vóór aanvang arriveren. De toegang is via de inkom van het café langs de straatkant. De ingang langs de toiletten is gesloten. Dit wordt heel duidelijk aangeduid ter plaatse.
Als er veel mensen tegelijk aankomen, dan schuiven ze aan langs de gevel van de straat in de richting van de kerk op de daarvoor voorziene plaatsen. Ze houden hierbij 1,5 m afstand tussen elke bubbel.
1 medewerker van toneelkring Ik Dien verwelkomt het publiek en begeleidt hen naar de kassa of naar de rij wachtenden. Deze medewerker waakt erover dat de afstandsregels gerespecteerd worden en dat de mondmaskerplicht wordt opgevolgd door iedereen.
Kassa:
2 medewerkers van toneelkring Ik Dien helpen het publiek verder aan de kassa. Het publiek wordt bij de bevestiging van de reservatie gevraagd om reeds te betalen. Bij de reservatie kan men ook al drankkaarten aankopen. Deze zijn een gans jaar geldig. Men kan ze ook aankopen aan de kassa. Aan de kassa staat alcoholgel zodat men zijn handen kan ontsmetten na het ontvangen van het wisselgeld.
Zitplaatsen:
De toeschouwers worden per bubbel naar hun tafel in de zaal begeleid door een medewerker van Ik Dien. De tafels staan minstens 1,5 m van elkaar. De tafel wordt op voorhand vastgelegd door toneelkring Ik Dien. Daar blijven de toeschouwers de hele avond zitten. Er wordt enkel rechtgestaan om naar het toilet te gaan. Drank kan aan de tafels besteld worden. Van zodra de toeschouwers aan hun tafel zitten, mogen zij hun mondmasker afdoen zolang ze blijven zitten. (Dit verandert wel als het code oranje wordt, dan moet het mondmasker altijd opgehouden worden). Tijdens de pauze en na het stuk kunnen de toeschouwers ook iets gaan drinken op het terras direct naast de zaal.
Uitgang:
Na afloop verlaten de toeschouwers de zaal via de rechtse zijdeur. De afstandregels tussen de bubbels blijven van kracht. Wie nog iets wil drinken, kan zijn drank bij de medewerkers van Ik Dien bestellen.
Toilet:
We hebben een circulatieplan uitgewerkt om naar het toilet te gaan. De toiletten zijn enkel te bereiken via het gangetje langs de zaal. Op die manier kunnen we voldoende afstand garanderen tussen de wachtenden. De zaaldeur naar de WC’s zal zo veel mogelijk open staan. Aan deze deur en aan de toiletten zal voldoende materiaal aanwezig zijn om je handen te ontsmetten voor en na het WC-gebruik. De mondmaskerplicht blijft ook in de sanitaire ruimte van kracht.
DEELNEMERS
Maximale capaciteit: 60 toeschouwers per voorstelling.
Deelnamevoorwaarden:
Toeschouwers dienen op voorhand te reserveren via de website of per email. Bij reservatie geven de toeschouwers hun contactgegevens (naam, e-mailadres en telefoonnummer). Reserveren gebeurt per bubbel. Wie voor verschillende bubbels tegelijk wil reserveren, dient voor elke bubbel apart een reservatie te maken. Per bubbel is er minstens 1 contactpersoon die zijn/haar contactgegevens aan toneelkring Ik Dien opgeeft (naam en e-mailadres en/of telefoonnummer).
Gedragscode:
Toeschouwers gaan bij reservatie akkoord met alle coronamaatregelen. Alle maatregelen omschreven in dit draaiboek, worden op de website van Toneelkring Ik Dien gepubliceerd. Op het online reservatieformulier wordt hiernaar verwezen via een link. Mensen die reserveren , gaan akkoord met deze maatregelen en zullen zich eraan houden. Wie zich er niet aan houdt, wordt de toegang tot de zaal ontzegd.
ACTIVITEIT
Medewerkers onthaal: Een medewerker begeleidt de toeschouwers vanaf aankomst tot aan de kassa en houden toezicht op de naleving van de afstandsregel en mondmaskerplicht.
Medewerkers kassa: 2 medewerkers zitten aan de kassa, een andere medewerker begeleidt de deelnemers naar hun zitplaatsen.
Acteurs: Er zijn 6.
Medewerkers in de zaal:
– Regisseur
– 2 technici
– Medewerkers in het café: maximaal 6 medewerkers (3 achter de toog, 3 medewerkers voor de bediening aan de tafels) zorgen voor de dranken voor, tijdens en na de voorstelling. Betaling gebeurt aan de hand van drankkaarten die vooraf aan de kassa kunnen aangekocht worden.
– Deelnemers: per gezinsbubbel wordt een naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon genoteerd bij reservatie. Aan de kassa noteren de medewerkers welke van deze gezinsbubbels effectief aanwezig zijn.
– Acteurs en medewerkers: toneelkring Ik Dien legt op voorhand een aanwezigheidslijst vast van acteurs en medewerkers. Deze lijst wordt aangepast bij wijzigingen.
HYGIËNE
Basisregels:
– Handgel wordt voorzien in de kleedkamer, achter de schermen, in de sanitaire ruimte, aan de kassa, in de zaal en in het café. Iedereen wordt verplicht om de handen te ontsmetten bij aankomst.
– Mondmaskerplicht geldt voor iedereen, behalve voor acteurs tijdens de voorstelling en voor kinderen jonger dan 12 jaar. Toeschouwers die geen mondmasker bij zich hebben, kunnen er 1 aankopen aan de kassa.
– De medewerkers zullen de toeschouwers attenderen op deze basisregels en erop toezien dat deze regels overal door iedereen gevolgd worden.
Specifieke maatregelen:
– Elke technicus raakt enkel zijn bedieningspaneel aan (licht of geluid). Deze bedieningspanelen worden na afloop ontsmet.
– Tussen elke voorstelling worden tafels, stoelen en deurklinken ontsmet.
COMMUNICATIE
– Medewerkers: Via e-mail zijn de medewerkers van toneelkring Ik Dien op de hoogte gebracht van de coronamaatregelen.
– Toeschouwers: Alle coronamaatregelen worden op de website van toneelkring Ik Dien gepubliceerd. Er wordt hiernaar verwezen via een link in het online reservatieformulier en in de bevestigingsemail van de reservatie.
– Risico-analyse: Toneelkring Ik Dien heeft dit evenement getoetst aan het Event Risk Model (www.covideventriskmodel.be) en groen licht gekregen (zie bijlage)